Redo att ta nästa steg och utveckla ditt företag?
Leads by Phoenix

Allt-i-ett-plattform för säker tillväxt

Med vår tjänst blir dagens digitala värld något som jobbar åt dig för att du ska få fler kunder och uppdrag till din verksamhet.

Vad vi har genererat till våra kunder & partners

99.9%

Kundnöjdhet

10T+

Leads genererad

+50M

Värde till kunder

500%

Tillväxtfas

Leads by Phoenix

En tjänst som genererar nya kunder genom SEO (sökordsoptimering) optimerade landningssidor som förvaltas av Phoenix.

Vi erbjuder mer än bara ett nytt lead i din mejlkorg eller samtal. Med vår tjänst får du en komplett lösning som inkluderar vårt egenutvecklade kundsystem, telefonväxel och support - allt för att hålla kunden varm tills jobbet är utfört!

Leadsgenerering

Vi genererar högkvalitativa leads från flera landningssidor till våra partners till vårt kundsystem.

Vi förstår vikten av att ha en effektiv hantering av kunder och administrativa processer. Därför har vi utvecklat vårt kundsystem med funktioner, automationer & integrationer samt många andra användbara verktyg som underlättar din dagliga hantering av leads.

Landningssida

En optimerad landningssida - riktad mot specifika sökord, med unika texter, genomtänkt design och struktur för att leda besökare till köp. Ökar efterfrågan och maximerar konvertering.

Telefonist alla dagar 7-18

Vi hanterar alla samtal som kommer via landningssidorna och skapar ett lead i kundsystemet, som du sedan tar hand om.

Vi säkerställer att varje interaktion är effektivt dokumenterad och redo för din uppföljning. Samtal spelas in och finns synligt i kundprofilen.

Våra affärsmodeller

Vi erbjuder två affärsmodeller för dig att välja mellan. I den första modellen betalar du endast för de leads som faktiskt resulterar i affärer. Leads från olika landningssidor som delas med andra partners.

I den andra modellen har du möjlighet att hyra en landningssida och exklusivt få tillgång till alla leads som genereras via den sidan, till en fast månadskostnad. Som en extra fördel exponeras ditt företag på landningssidan som rankas i toppen på Google, vilket ökar synligheten och stärker ditt varumärke.

Kundsystem som förenklar & konverterar leads

Med vårt avancerade kundsystem blir hanteringen av alla leads enkel och effektiv. Du får en tydlig överblick över dina leads i olika statusar och kan smidigt arbeta med dem direkt i systemet.

Skicka offerter och bokningsbekräftelser, och inhämta skatteuppgifter för exempelvis ROT-jobb. Du får allt du behöver för att optimera dina leads och driva din verksamhet mot framgång.

Vår support

Vår dedikerade support är alltid tillgänglig för att hjälpa våra och dina kunder genom hela processen, oavsett om de fyller i formulär, ringer in eller chattar med oss på landningssidan. Kundens behov är vår högsta prioritet!

Leads by Phoenix

Med vår tjänst erbjuder vi mer än bara nya leads genom SEO-optimerade landningssidor. Vi genererar potentiella kunder som vi förvaltar på ett professionellt sätt.

Vår komplett lösning inkluderar vårt egenutvecklade kundsystem, telefonväxel och dedikerad support för att hålla kunden varm tills jobbet är utfört. Vi strävar efter att ge våra kunder en helhetsupplevelse och hjälpa dem att växa genom effektiv leadsgenerering och hantering.

Hur genererar Phoenix leads?

Vi har flera effektiva strategier för att generera leads och locka potentiella kunder till ditt företag. Genom en kombination av digital marknadsföring, sökmotoroptimering (SEO), sociala medier och nätverkande, säkerställer vi att landningssidan vi förvaltar når rätt målgrupp och skapar intresse för dina produkter eller tjänster.

En viktig del av vår leadsgenerering är att skapa engagerande och relevanta innehåll som lockar besökare till landningssidan. Vi optimerar också landningssidan och innehåll för sökmotorer så att den rankas högt i sökresultaten när potentiella kunder söker efter relevanta nyckelord. Detta ökar synlighet och lockar organisk trafik till landningssidan.

Sociala medier är också en kraftfull plattform för att generera leads. Vi skapar strategier för att engagera din målgrupp på plattformar som Facebook, Instagram & LinkedIn. Genom att skapa relevanta inlägg, annonser och kampanjer lockar vi intresserade besökare och driver dem till landningssidan.

Sammanfattningsvis använder vi en kombination av digital marknadsföring, SEO, sociala medier och nätverkande för att effektivt generera leads och locka potentiella kunder till landningssidan vi driver.

Vad händer när ett nytt lead skapas?

När ett nytt lead skapas via våra landningssidor, sker det på två olika sätt. Antingen fyller kunden i en offertförfrågan direkt på landningssidan, eller så ringer de vår telefonväxel som omedelbart registrerar ett ärende i vårt kundsystem.

Omedelbart efter detta, får du som partner ett meddelande om att du har ett nytt lead att kontakta. Här är det av största vikt att agera snabbt och effektivt genom att ringa upp de nya kunderna utan dröjsmål. Ditt ansvar som partner är att boka in en tid med kunden för att diskutera deras behov och önskemål.

Vi värdesätter varje lead och strävar efter att erbjuda bästa möjliga service och personliga lösningar. Genom att agera snabbt och professionellt vill vi ge varje kund den uppmärksamhet de förtjänar, skapa starka relationer och bidra till att bygga en framgångsrik verksamhet tillsammans.

Hur ska leads hanteras?


Vårt kundsystem har utvecklats med flera olika arbetsflöden och funktioner för att underlätta och automatisera arbetet så mycket som möjligt. När du ringer en kund som inte svarar, kan du enkelt välja status "ej svar" i systemet, vilket automatiskt skickar ett meddelande till kunden och uppmanar dem att ta kontakt med dig. Om du eller kunden behöver en komplettering, som bilder eller ytterligare funderingar, kan du välja status "komplettering." Kunden får då möjlighet att enkelt komplettera informationen eller återkomma vid behov.

Med vårt kundsystem kan du också smidigt boka in platsbesök, skicka en offert eller boka in ett kund och skicka en bokningsbekräftelse, vilket låter dig fokusera på det viktigaste i ditt arbete. Efter att du har varit hos kunden och slutfört uppdraget, behöver du bara godkänna det i kundsystemet, och det triggar automatiskt en kundundersökning som skickas till kunden för en feedback.

Vi är stolta över att erbjuda ett kundsystem som hjälper dig att hålla koll på alla viktiga moment i ditt arbete, samtidigt som det förenklar kommunikationen med dina kunder. Genom att automatisera och effektivisera processerna får du mer tid över för det som verkligen betyder mest - att skapa nöjda kunder och utveckla din verksamhet på bästa möjliga sätt.

Hanterar systemet ROT & grön teknik kunder?

Ja, vårt system är skräddarsytt för att hantera både ROT- och grön teknik kunder. När du bokar in ett jobb, hämtar vårt system in person- och fastighetsuppgifter för att förenkla faktureringsprocessen.

Oavsett om du har små eller stora ROT- och grön teknik projekt, kan vårt system hjälpa dig att hålla koll på all information och säkerställa en smidig och framgångsrik hantering av dina kunder och projekt. Med vårt användarvänliga gränssnitt och omfattande funktioner kan du enkelt spåra arbetstid, kostnader och dokumentation för varje projekt, vilket ger dig ökad kontroll och effektivitet i din verksamhet. Vi strävar alltid efter att ge våra kunder de bästa verktygen för att optimera deras arbetsflöde och uppnå framgång.

Vilken överblick & kontroll ger systemet?


Med vårt kundsystem får du inte bara en omfattande överblick över din verksamhet och dina leads, utan också total kontroll över dina affärsprocesser. Du kan enkelt spåra hur mycket intäkter eller arbetstimmar ett lead har genererat för dig, ha full insyn i dina fakturor och få en översikt över alla leads i systemet.

Vi strävar efter att visa dig att ett partnerskap med oss är en lönsam investering. Genom att använda vårt kundsystem får du inte bara bättre insikter i din verksamhet, utan också effektivare affärsprocesser. Detta ger dig möjlighet att fatta välgrundade beslut och optimera din verksamhet för att uppnå ökad lönsamhet och framgång. Vi erbjuder dig verktygen för att maximera potentialen hos varje lead och utveckla långsiktiga och lönsamma relationer.

Samarbetet med oss ger dig inte bara ett kraftfullt kundsystem, utan också en dedikerad och pålitlig partner som är engagerad i din framgång. Vi är övertygade om att vårt kundsystem kommer att ge dig en konkurrensfördel och möjliggöra tillväxt och lönsamhet för ditt företag.

Integrera leads till andra program

Med vårt kundsystem får du inte bara en kraftfull plattform för leadshantering och kundkontakt, utan du får också möjligheten att integrera det med dina befintliga system. Vi skräddarsyr integrationer baserat på dina unika behov, vilket gör det möjligt att koppla samman vårt system med de verktyg och program du redan använder idag.

Fortnox

Med vår Fortnox-integration kan du enkelt skicka information mellan kundsystemet och Fortnox. Du kan skapa och uppdatera kunder, samt skapa order och fakturor.

Dessutom kan vi integrera åt andra hållet, vilket innebär att när en faktura bokförs eller en ny kund skapas i Fortnox, aktiveras händelser i ett helt annat system. Det ger en sömlös och effektiv hantering av data mellan de olika systemen.

Office 365

Med vår Office 365-integration möjliggör vi en smidig koppling mellan kundsystemet och Microsoft. Genom att använda vår integration kan du enkelt synkronisera bokningar och platsbesök i kundsystemet med din kalender, vilket ger dig en överskådlig vy över alla dina möten och uppgifter på ett ställe.

Integrationen mellan vårt kundsystem och Office 365 ger dig en effektiv hantering av dina kalenderaktiviteter.

OpenAi + social media

Med vår integration mot OpenAI får du en kraftfull lösning som möjliggör generering av sociala inlägg baserat på data från kundsystemet. Inlägg skapas ett som är redo att postas med personlig text.

Med denna sömlösa integration mellan kundsystemet och OpenAI samt Facebook, Instagram & Linkedin kan du spara tid samtidigt som du levererar relevant och attraktivt innehåll till dina sociala medier!

Microsoft Teams

Vår integration kan vi skapa sömlösa kopplingar mellan kundsystemet och Microsoft Teams. Vi kan skapa automatiska chat- eller teammeddelanden baserat på olika händelser i ditt kundsystem när specifika händelser inträffar.

Förslag på en integration?

Vi kan integrera och automatisera mot över 5000 andra program så chansen är stor att vi har lösning som passar just dig och din verksamhet.

Kontakta oss för lämna ett förslag!

Google

Vi har integrationer mot flera Google-program som Google Ads, Sheets, Calender, Drive, Forms, Docs, Task & My Business för dig som vill utföra flera saker med en händelse. Datan finns i kundsystemet som sömlöst läs in till Googles alla program.